شماری از وکلا خواستار مختومه شدن پرونده فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه، شدند

فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه

شماری از وکلای دادگستری با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به احضار فرزانه زیلابی، وکیل مدافع پرونده هفت‌تپه، خواستار «توقف تعقیب قضایی» و «مختومه کردن پرونده» این وکیل از سوی قوه قضاییه شدند.

بنا بر گزارش‌ها، فرزانه زیلابی، وکیل مدافع کارگران هفت‌تپه، در روزهای گذشته با اتهاماتی نظیر «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی» به دادسرای اهواز فراخوانده شده است.

احضار خانم زیلابی چند روز پس از آن رخ می‌دهد که دادگاه، واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی را باطل اعلام کرد و بر این اساس این شرکت باید به دولت بازگردانده شود.

در واکنش به احضار وکیل مدافع پرونده هفت‌تپه، تعدادی از وکلای دادگستری روز جمعه، ۲۴ اردیبهشت، در بیانیه‌ای با انتقاد از احضار خانم زیلابی، اساس تشکیل پرونده اخیر علیه او را «دفاع از مطالبات بر حق کارگران هفت‌تپه و انجام وظایف وکالتی در دفاع از برخی متهمان این پرونده» اعلام کردند.

در ادامه این بیانیه هم‌چنین آمده است که «با توجه به اثبات حقانیت خواسته کارگران نزد افکار عمومی و مراجع قضایی، اینجانبان وکلای مدافع متهمان پرونده هفت تپه، شهادت می‌دهیم که اقدامات خانم زیلابی، چه در زمینه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و چه در حوزه دفاع در محاکم، در نهایت قانونمداری و رعایت اصول و ارزش‌های حرفه‌ای بوده است.»

در این بیانیه که به امضای نعمت احمدی، امیر رئیسیان، جمال‌الدین حیدری‌منش و حسین تاج رسیده، هم‌چنین بر لزوم به رسمیت شناختن «مصونیت وکیل در انجام وظایف حرفه‌ای» در جریان تحقق «دادرسی منصفانه» تاکید شده است.

در واکنش به احضار وکیل مدافع پرونده هفت‌تپه، سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه هم روز پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن احضار خانم زیلابی، پرونده‌سازی علیه او را پرونده‌سازی علیه تمام کارگران هفت تپه عنوان کرد.

خانم زیلابی پیشتر نیز چند بار در جریان دفاع از کارگران نیشکر هفت‌تپه احضار شده بود.