احضار فاطمه سپهری، از امضاکنندگان نامه استعفای خامنه‌ای، برای «آخرین دفاع»

فاطمه سپهری، از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴ کنشگر زن برای استعفای خامنه‌ای»

فاطمه سپهری، از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴ کنشگر زن برای استعفای خامنه‌ای»، می‌گوید ابلاغیه‌ای از سوی دادگاه انقلاب مشهد جهت «آخرین دفاع» دریافت کرده است.

خانم سپهری در ویدیویی که روز شنبه، ۲۰ شهریور منتشر کرده؛ گفته است که این ابلاغیه را که در آن هیچ اتهامی قید نشده است، پنج روز پیش دریافت کرده است.

فاطمه سپهری، ۱۳ مرداد ۹۸ به همراه ۱۳ نفر دیگر از فعالان زن نامه‌ای را امضا و منتشر کرد که در آن با انتقادات گسترده از دوران حکومت‌ رهبر جمهوری اسلامی، خواستار «استعفای خامنه‌ای» و «گذار از جمهوری اسلامی» شده بود.

بهمن همان سال دادگاه انقلاب مشهد او را به پنج ماه حبس و در دو حکم جداگانه به ۱۵۷ ضربه شلاق محکوم کرد که بعدتر این حکم به ۳۲ ماه تقلیل یافت.

او اردیبهشت ۹۹ پس از ۹ ماه حبس در ویدیویی اعلام کرد که حکم حبس او به مدت ۵ سال تعلیق و او آزاد شده است، ولی با چنین رویه‌ای مخالف است، کوتاه نمی‌آید و سکوت نمی‌کند.

خانم سپهری ۱۰ مرداد در حالی که قصد حضور در تجمع اعلام همبستگی با معترضان در خوزستان را داشت، بازداشت و حدود یک هفته بعد آزاد شد.

در ویدیویی که اخیرا از خانم سپهری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده او در حالی که در مقابل زندان وکیل‌آباد مشهد پلاکاردی را با اسامی و عکس‌های چند فعال سیاسی را دارد، خواهان آزادی آن‌ها شده و فریاد می‌زند: «خامنه‌ای خاک بر سرت».