نامه ۱۸ زندانی سیاسی زن از اوین: اعدام را متوقف کنید

۱۸ زندانی سیاسی زن از اوین خواستار توقف صدور و اجرای احکام برای معترضان بازداشت‌شده در جریان اعتراضات سراسری شدند

جمعی از زندانیان سیاسی زن در زندان اوین با انتشار نامه‌ای در مخالفت با صدور و اجرای حکم اعدام برای بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر، از تحصن خود در دفتر افسرنگهبانی بند زنان اوین در همراهی با معترضان خبر دادند.

امضاکنندگان این نامه از مردم خواسته‌اند تا آن‌ها نیز با اقدام‌های مشابه مانع از اجرای احکام اعدام برای سایر بازداشت‌شدگان اعتراضات و سرکوب بیشتر معترضان شوند.

در این نامه که روز دوشنبه در پایگاه خبری «هرانا» منتشر شد، آمده است: «برای پاره کردن ریسمان دور گلوی جوانان‌مان و برای درهم شکستن چوبه‌های برافراشته مرگ به پاخیزیم. راه دیگری وجود ندارد! این‌بار خیابان‌های شهر را با فریاد "اعدام را متوقف کنید" تسخیر کنیم و اعتصابات را با قدرت و فراگیری بیشتر ادامه دهیم».

این ۱۸ زندانی سیاسی زن، در ادامه اعدام محسن شکاری به عنوان یک معترض خیابانی را «جنایتی آشکار» دانسته و بر همبستگی مردم برای نجات جان بازداشت‌شدگان و توقف آن‌چه که «چرخه قتل حکومتی» خوانده‌اند، تاکید کردند.

نرگس محمدی، بهاره هدایت، فرنگیس مظلوم، صبا کردافشاری، سپیده قلیان، فریبا اسدی، الناز اسلامی، گلرخ ایرایی، نسرین جوادی، زهره داوری، زهره زیوری، زهره سرو، زهرا صفایی، گلاره عباسی، مرضیه فارسی، عسل محمدی، پرستو معینی و پوران ناظمی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، به اتهام «بستن خیابان ستارخان و مجروح کردن یک مامور نیروی انتظامی» در روزهای نخست اعتراضات جاری، از سوی دادگاه انقلاب به اعدام با طناب دار محکوم شد. حکم اعدام این معترض جوان بامداد پنجشنبه اجرا شد که واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی در اعتراض به اجرای این حکم را به همراه داشت.