مقام پارلمانی بحرین می‌گوید پروازهای تهران و منامه «به‌زودی» از سر گرفته می‌شود

تصویری از تجمعات اعتراضی نیروهای بسیج در ایران با پرچم بحرین، مقابل دفتر سفارت منافع آمریکا در تهران

عبدالنبی سلمان، معاون اول پارلمان بحرین، موضوع ازسرگیری قریب‌الوقوع پروازها بین کشورش و ایران را «جدی» اعلام کرد و گفت تاخیری در آن رخ نخواهد داد.

این مقام پارلمانی بحرین به تاریخ دقیق آغاز این پروازها اشاره نکرده است.

آقای سلمان اعلام کرد که موضوع برقراری پروازها بین دو کشور استقبال هیئت ایرانی را به همراه داشته است.

هیئت پارلمانی ایران به نمایندگی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران هفته گذشته به منامه سفر کردند و احمد المسلم، رئیس مجلس بحرین با آنها دیدار کرد.

بیشتر در این باره: «مذاکرات» ایران و بحرین؛ دیدار مقام ارشد بحرینی با هئیت بلندپایه ایرانی در منامه


معاون اول پارلمان بحرین، با تاکید بر اینکه بحرین توافق بین ایران و عربستان را از نزدیک دنبال می‌کند گفت که طی دو ماه آتی اهداف، جدیت و حسن‌نیت ایران درخصوص منطقه معلوم خواهد شد، اگر ایرانی ها در این امر جدی باشند، دولت و ملت بحرین و تمام کشورهای عربی منطقه از آن‌ها استقبال خواهند کرد.

خبر از سرگیری روابط ایران و بحرین پس از آن منتشر شد که ایران و عربستان اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط رسیده‌اند.

ممدوح صالح، نماینده مجلس بحرین، هفته گذشته به بخش عربی خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت مذاکرات با ایران برای تجدید رابطه دیپلماتیک در جریان است.

قطع روابط بین ایران و بحرین در دی ماه ۱۳۹۴ و پس از قطع روابط دیپلماتیک عربستان با ایران رقم خورد.

به دنبال حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران، عیسی الحمادی، وزیر ارتباطات بحرین طی نشست مطبوعاتی در منامه، پایتخت این کشور اعلام کرد بر اساس تصمیم کابینه وزرا، روابط دیپلماتیکی با ایران قطع شده و دیپلمات‌های این کشور نیز باید خاک بحرین را ظرف ۴۸ ساعت ترک کنند.