هشدار قرمز سازمان هواشناسی در مورد بارش و وزش باد شدید در چند استان

سازمان هواشناسی ایران روز شنبه ضمن صدور «هشدار قرمز» از تشدید و تقویت فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سازمان هواشناسی روز شنبه، ۱۵ آذرماه، در مورد بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر در نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس و نیمه شمالی کرمان، همچنین بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع خبر داد.

سازمان هواشناسی همچنین در مورد احتمال طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی گسترده معابر، خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی و تجهیزات گلخانه‌ای، لغزندگی، کاهش دید جاده‌های کوهستانی به‌ دلیل بارش برف و لغو و تاخیر در پروازها هشدار داد.

هشدار قرمز بالاترین سطح هشدار است و در آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی، خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد.

هشدار قرمز سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی در برخی مناطق ایران در حالی اعلام می‌شود که در روزهای گذشته ۵۱ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین در هشت استان ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و لرستان دچار سیل شدند.

بسیاری از ساکنان این مناطق با انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی از وضعیت نامطلوب خود گزارش‌هایی را از آبگرفتگی محله‌ها و منازل خود در فضای مجازی منتشر و از ضعف مدیریت و امدادرسانی به این مناطق انتقاد کردند.

آبگرفتگی و بالا آمدن پساب‌ شهری ناشی از فقدان سیستم پیشرفته فاضلاب شهری از جمله دلایل آبگرفتگی در برخی مناطق به ویژه شهرهای استان خوزستان است که بارها با اعتراض ساکنان این استان مواجه شده است.