فرانسه هشدار تروریسم را به بالاترین سطح رساند

نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه پس از نشستی میان مقامات عالی امنیتی و وزارت دفاع فرانسه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور، گفت که دولت پاریس به دنبال حمله مرگبار در مسکو، هشدار تروریسم را به بالاترین سطح خود رسانده است.

گابریل اتل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، این تصمیم «با توجه به آن که گروه حکومت اسلامی مسئولیت حمله در مسکو را بر ععهده گرفته است و همچنین نظر به تهدیداتی که متوجه کشورمان است» اتخاذ شده.

هشدار تروریسم در فرانسه سه سطح دارد که بالاترین آن مربوط به مواقعی است که حمله‌ای در کشور رخ داده یا حمله‌ای در خارج بوده که در عین حال تهدیدی فوری برای فرانسه محسوب می‌شود.

این هشدار امکان اقدامات امنیتی فوق‌العاده نظیر گشت‌زنی‌های نیروهای مسلح در اماکن عمومی همچون ایستگاه قطار، فرودگاه و اماکن مذهبی را فراهم می‌آورد.

گروه موسوم به حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت حمله به سالن کنسرت «کروکوس» در نزدیکی مسکو را که ۱۳۷ کشته بر جای گذاشته، پذیرفته است.

از سویی فرانسه که آماده میزبانی رقابت‌های المپیک در تابستان امسال می‌شود پیش از این هدف حملات داعش واقع شده که خونین‌ترین این حملات به نوامبر سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد، رخدادی که ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن