وزیر خارجه فرانسه: طالبان دروغ می‌گویند٬ با آنها روابطی نخواهیم داشت

ژان ایو لودریان

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه شنبه در آستانه سفر به قطر گروه طالبان را به «دروغگویی» متهم کرد و گفت، پاریس هیچ‌گونه رابطه‌ای با حکومت طالبان در افغانستان برقرار نخواهد کرد.

وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با کانال پنج این کشور اظهار داشت، آنها گفته بودند که اجازه خواهند داد که شهروندان خارجی و افغان‌ها به طور آزادانه از کشور خارج شوند و از تشکیل دولت فراگیر (حرف) زدند٬ اما آنها دروغ می‌گویند.

ژان ایو لودریان در ادامه گفته است، فرانسه از به رسمیت شناختن یا برقراری هر نوع رابطه با این حکومت خودداری می‌کند. ما خواهان اقدامات (مشخصی) از سوی طالبان هستیم و آنها به دنبال فضای تنفسی اقتصادی و نیازمند روابط بین المللی هستند. همه چیز به آنها بستگی دارد.

به دنبال تصرف کابل توسط طالبان در ۲۴ مرداد سال جاری، آمریکا و دیگر کشورها عملیات تخلیه شهروندان خود را طی تقریبا سه هفته انجام دادند. فرانسه در این مدت سه هزار شهروند خود را از طریق فرودگاه کابل تخلیه کرد و برای تحقیق این امر با طالبان مذاکراتی انجام داده بود.

ٖژان ایو لودریان که قرار است روز یکشنبه عازم دوحه، پایتخت قطر شود، گفته است که هنوز چند شهروند فرانسوی و چند صد افغان که با فرانسه همکاری می‌کردند، در افغانستان باقی مانده‌اند.