از مادر داماد پاسدار کشته‌‌شده در پیرانشهر اعترافات اجباری گرفته شد

گلاله مرادی، مادر داماد عثمان حاجی‌حسینی، پاسدار کشته‌‌شده در جاده پیرانشهر

گلاله مرادی، مادر داماد عثمان حاجی‌حسینی، عضو سپاه پاسداران که سال گذشته در مریوان کشته شد، گفته است که در زندان با تهدید و ارعاب از او فیلم اعترافات اجباری گرفته شده است.

گلاله مرادی، مادر داماد عثمان حاجی‌حسینی، عضو سپاه پاسداران است که شامگاه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در جاده پیرانشهر به رگبار بسته شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. چند ساعت پس از این حادثه، گروه «عقاب‌های زاگروس» مسئولیت کشته شدن آقای حاجی‌حسینی را بر عهده گرفت.

حبیب شهسواری، فرمانده سپاه «شهدای آذربایجان غربی»، در پیامی که روز ۲۸ فروردین صادر کرد، با «تروریستی» خواندن این اقدام نوشت که آقای حاجی‌حسینی «در مسیر سرکشی به خانواده» هدف قرار گرفته است.

در پی این اتفاق، ماموران سپاه پاسداران اقدام به بازداشت ۴ نفر از اعضای خانواده آقای عثمان حاجی‌حسینی کردند، ولی پس از چند روز برادر و داماد او را آزاد کردند، ولی همسر آقای عثمان حاجی‌حسینی به نام صفیه ماموشی‌پور و مادر دامادش به نام گلاله مرادی را در بازداشت نگه داشتند.

درباره وضعیت خانم ماموشی‌پور تاکنون گزارشی منتشر نشده است، اما هه‌نگاو شهریور پارسال از قول یک منبع آگاه در زندان ارومیه گزارش داده بود که خانم مرادی علاوه بر آزار و شکنجه نهادهای امنیتی طی چند ماه تهدید شده است که اگر به آن‌چه آن‌ها می‌خواهند اعتراف نکند، دو فرزندش با احکام سنگین روبه‌رو خواهند شد.

تاکنون مشخص نشده است که چه اتهاماتی علیه خانم مرادی و فرزندانش در ارتباط با کشته شدن عثمان عثمان حاجی‌حسینی مطرح شده است و آن‌ها مجبور به اعتراف چه موضوع‌هایی‌ شده‌اند.

در فایل‌های صوتی که سایت «هه‌نگاو» روز شنبه، ۲۷ فروردین از خانم مرادی منتشر کرده است، او می‌گوید که به دلیل فشارها از سوی بازجویان در زندان ناچار شده است که اعترافات اجباری فرزند نوجوانش را علیه خودش قبول کند و به آن‌چه آنها می‌خواهند در مقابل دوربین اعتراف کند.

عثمان حاجی‌حسینی روز ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ کشته شد. پنچ روز پس از این رویداد، روز ۲ اردیبهشت دو تن از اعضای سپاه پاسداران به نام‌های عثمان جهانی و ناصر امینی نیز در درگیری با مخالفان حکومت در مریوان جان باختند.