توپخانه ارتش سوریه «پنج غیرنظامی» را در بیمارستانی در حومه حلب کشت

توپخانه ارتش دولتی سوریه

نیروهای امداد و نجات در سوریه خبر می‌دهند که اصابت گلوله‌های توپخانه ارتش دولتی سوریه به بیمارستانی در حومه حلب، منجر کشته شدن دست‌کم پنج غیرنظامی و زخمی شدن کادر پزشکی این بیمارستان شد. در میان کشته‌شدگان یک کودک و یک زن دیده می‌شود.

به گفته گروه دیدبان حقوق بشر سوریه، این گلوله‌های توپخانه روز یکشنبه اول فروردین از مناطق تحت کنترل دولت پرتاب شده و به دروازه ورودی و حیاط بیمارستانی در شهرک اَتارِب، واقع در غرب حلب، اصابت کرد.

اتارب از مناطق زیر کنترل مخالفان بشار اسد است و وقوع تلفات بر اثر اصابت گلوله‌ها در حالی رخ داده است که نیروهای مخالف اسد ساختمان اصلی این بیمارستان را برای امنیت بیشتر به زیر زمین منتقل کرده بودند.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، اکنون کلینیک ارتوپدی و بخش اورژانس این بیمارستان تخریب شده و ویدئویی که در صفحه فیس‌بوک اداره بهداشت محلی منتشر شده است، آثار تخریب و لکه‌های خون را بر دروازه ورودی بیمارستان نشان می‌دهد.

حمله به بیمارستان‌ها در جنگ داخلی سوریه پرسابقه است و تاکنون مسئول بیشتر این نوع حملات، حکومت بشار اسد در سوریه و متحدان روس این حکومت بوده‌اند.

مدیر مسئول امور درمانی شمال غرب سوریه، در مناطقی که تحت کنترل شورشیان است، به رسانه‌ها گفت که حمله روز یکشنبه اولین حمله به یک مرکز درمانی در این منطقه از فوریه سال ۲۰۲۰ بوده است.

نهاد «پزشکان حقوق بشر»، مستقر در ایالات متحده، می‌گوید از مارس ۲۰۱۱ تاکنون ۵۹۸ حمله به حداقل ۳۵۰ مرکز درمانی را در سوریه ثبت کرده است که اکثریت قریب به اتفاق این حملات از سوی دولت سوریه و متحدان روس آن صورت گرفته است.

این نهاد می‌گوید در همین دوره ۱۰ ساله، دست‌کم ۹۳۰ نفر از پرسنل پزشکی در سوریه کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس/پ.پ/ک.ر