احمدرضا حائری، فعال مدنی، در منزلش بازداشت شد

احمدرضا حائری در اردیبهشت سال ۹۳ نیز بازداشت شده بود

احمدرضا حائری، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، روز یکشنبه پنجم تیرماه در منزلش بازداشت شد.

به گزارش سایت «امتداد»، آقای حائری توسط نیروهای امنیتی و به دستور شعبه سه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ اوین بازداشت شده است.

امتداد می‌گوید که وسایل این زندانی سیاسی سابق قبلا توقیف و خود او هم به دادسرای اوین احضار شده بود «اما به دلیل عدم حضور بازجوی پرونده، به دستور دادسرا به خانه بازگشت و امروز بدون بازجویی مجدد بازداشت شد».

سایت «هرانا» نیز در گزارشی نوشته که منزل این فعال مدنی روز ۱۱ خرداد «توسط ماموران اطلاعات سپاه مورد تفتیش قرار گرفت و ماموران ضمن تفتیش منزل، برخی از لوازم شخصی او را ضبط کرده و به او اعلام کردند پس از پایان تعطیلات خود را به دادسرای اوین معرفی کند».

آقای حائری آبان و آذر پارسال با شکایت اداره کل زندان‌های استان تهران به دادسرای جرائم رایانه‌ای این استان احضار شده بود.

او که سال ۱۳۹۳ یکی از نمایندگان خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین بود، در اردیبهشت همان سال بازداشت شد. مدتی بعد از سوی قاضی صلواتی به ۴۲ ماه حبس محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر حکم وی به شش ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق تغییر کرد.

به گزارش هرانا، این فعال مدنی در چهارم مرداد ۹۹، پس از حضور در دادسرای اوین به پلیس امنیت منتقل و در آن‌جا پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق، جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

او در نهایت روز ۱۷ مهرماه ۹۹ به صورت مشروط از زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

بر اساس گزارش امتداد و هرانا/ک.ر