یک عضو شورای انقلاب فرهنگی: اطراف حسن روحانی هنوز جاسوس هست، اگر خودش نباشد

حسن رحیم‌پور ازغدی می‌گوید: علیرضا اکبری در ستاد روحانی هم بوده. دور و بر روحانی از این آدم‌ها هنوز هم هستند، اگر خودش نباشد

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین ایران را به‌طور تلویحی به جاسوسی متهم کرد و گفت که «دشمن می‌آید از اندرونی‌ترین مرکز شما آدم می‌گیرد».

حسن رحیم‌پور ازغدی این اظهارات را در همایش «دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مبتنی بر بر گام دوم انقلاب» و در واکنش به اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع، بیان کرد که از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی به جاسوسی متهم شده بود و پارسال اعدام شد.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی که از سوی رهبر جمهوری اسلامی منصوب شده است، روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت بدون ارائه هیچ شواهدی گفت: «علیرضا اکبری در ستاد روحانی هم بوده. دور و بر روحانی از این آدم‌ها هنوز هم هستند، اگر خودش نباشد».

به گزارش سایت «انتخاب»، او افزود: «آقایی که اعدامش کردند و سه تا داغ مهر داشت کیف کردید؟ نمی‌دانم چه کار می‌کنند. من هر چقدر سرم را محکم به مهر می‌زنم نمی‌شود. هر چقدر تو نماز خواندی من هم خواندم».

رحیم‌پور ازغدی گفت: علیرضا اکبری «سابقه جبهه هم داشت، سابقه پاسداری هم داشت. معاون وزیر دفاع هم بود. ۱۰ سال است که به انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها اطلاعات می‌دهد».

آقای اکبری که تابعیت بریتانیایی هم داشت، در سال ۱۳۹۸ به‌ اتهام «جاسوسی برای بریتانیا» بازداشت و ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ اعدام شد.

روزنامه «نیویورک‌‌تایمز» روز ۱۱ اردیبهشت امسال نوشت که علیرضا اکبری در طول یک دهه «اطلاعات ارزشمندی را در مورد برنامه‌های هسته‌ای و نظامی ایران در اختیار بریتانیا قرار داده بود»، از جمله این‌که سایت هسته‌ای «فردو» را به این کشور لو داد.