شبکه حقوق بشر کردستان از مرگ یک زندانی در بازداشتگاه نیروی‌انتظامی خبر داد

شبکه حقوق‌بشر کردستان گزارش داد که میلاد جعفری، شهروند کُرد و ساکن تهران که روز ۱۸ فروردین بازداشت شده بود، ‌به گفته این سازمان، در یکی از بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی به‌طرز مشکوکی جان باخته است.

بر اساس این گزارش، خانواده این زندانی، دلیل مرگ وی را شکنجه اعلام کرده‌اند.

یکی از نزدیکان میلاد جعفری به شبکه حقوق‌بشر کردستان گفت که او همراه با یکی از دوستانش به اتهام داشتن مواد مخدر توسط ماموران آگاهی به شکل خشونت‌آمیزی بازداشت شد.

او افزود: پس از گذشت چند روز و با پیگیری‌های خانواده‌ میلاد جعفری، از پزشکی قانونی کهریزک تهران با آن‌ها تماس گرفتند و خواستند که برای تحویل جسد به آن‌جا مراجعه کنند.

به گفته این منبع، پس از مراجعه خانواده به پزشکی قانونی، عکس‌های جسد میلاد جعفری به پدرش نشان داده شد و دلیل مرگ وی، خودکشی و سقوط از ارتفاع هنگام بازداشت اعلام شد. این در شرایطی بود که آثار کبودی بر روی بدن و آثار خونریزی روی صورتش آشکار بود.

او اشاره کرد در شرایطی که زمان انتقال جسد میلاد جعفری به پزشکی قانونی کهریزک، ۱۹ فروردین اعلام شد، نیروی انتظامی، تاریخ مرگ او را ۲۲ فروردین اعلام کرده‌ است.

در این ارتباط، خانواده میلاد جعفری به‌دلیل روشن نبودن دلیل مرگ فرزند‌شان، از تحویل جسد او تا انجام کالبدشکافی خودداری کرده‌اند.