پنج نفر از کارکنان «فردای اقتصاد» همچنان در محل کار خود محبوس‌اند

تصویر مربوط به استودیوی ضبط یکی از برنامه‌های تلویزیونی نشریه «فردای اقتصاد» است

پنج تن از کارکنان نشریه «فردای اقتصاد» و دو تن از مقامات ارشد گروه مالی کیان، پس از گذشت سه روز همچنان در ساختمان محل کار خود محبوس هستند.

رادیوفردا مطلع شده است که همچنان تمرکز بازجویی از این افراد و بازرسی ساختمان، مربوط به اتهام بارگذاری یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از آی‌پی این شرکت است.

مشخص نیست دقیقاً کدام ویدئو موضوع بازجویی از افراد است، اما برخی گزارش‌ها در روزهای اخیر حاکی از آن بود که این ویدئو به موضوع راه‌های دور زدن تحریم می‌پردازد.

از همین رو سه تن از کارکنان استودیوی «فردای اقتصاد»، مهرداد عسگری، نیکان خبازی و علی تسنیمی از جمله کسانی هستند که پس از سه روز همچنان در محل کار خود محبوس هستند. علی میرزاخانی سردبیر و بهزاد بهمن‌نژاد قائم مقام او نیز هنوز آزاد نشده‌اند.

فردای اقتصاد خود را یک رسانه‌ تصویری روندهای اقتصادی معرفی می‌کند. خبرنگاران این رسانه از ساعت دو بعدازظهر روز دوشنبه، ۱۶ بهمن به تماس‌ها با تلفن همراه خود پاسخ ندادند و اجازه خروج از محل کار خود را نیافتند.

بیشتر در این باره: گزارش‌هایی از «حبس» ده‌ها خبرنگار وب‌سایت «فردای اقتصاد» در تهران

از میان کارکنان گروه مالی کیان، که «فردای اقتصاد» از زیر مجموعه‌های آن است، علی نوریان از سهام‌داران اصلی و مسعود ملک‌پور مدیر مالی، همچنان آزاد نشده‌اند.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی هنوز درباره محبوس نگه داشتن این افراد و محور تحقیقات‌شان اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.


با استفاده از گزارش‌های رادیوفردا؛ ف.ع./ ب.ب.