اعتراضات خوزستان؛ واکنش اینستاگرام آیت‌الله خامنه‌ای

شش روز پس از آغاز اعتراضات مردم خوزستان به بحران آب در این استان، اینستاگرام آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با انتشار سخنان او در اسفند سال ۹۵ خواستار رسیدگی به مشکلات مردم خوزستان شده است.

اینستاگرام آیت‌الله خامنه‌ای با انتشار عکسی از سوسنگرد این بخش از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در ۵ سال پیش را منتشر کرده است که گفته بود «مسئولان وظیفه دارند که به مسائل این‌ روز‌های خوزستان رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه‌ی قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند.»

اعتراض‌ها در شهرهای مختلف خوزستان همچنان ادامه دارد و به مناطق شرقی‌تر این استان سرایت کرده و اعتراضات شدید در شهرهای ایذه، بهبهان، دزفول و سوسنگرد رنگی سیاسی به خود گرفته است.

در ویدیوهایی که از شهرهای مختلف خوزستان منتشر شده است، مردم در اعتراض به بی‌آبی شعار می‌دهند و در برخی از آنها به وضوح صدای شلیک گلوله شنیده می‌شود.

مقام‌های رسمی تاکنون کشته‌شدن دو جوان معترض در این اعتراض‌ها را تایید کرده، اما آن را به «اغتشاشگران» و «عوامل فرصت‌طلب» نسبت داده‌اند.

این در حالی است که گزارش‌های غیررسمی حاکی از کشته‌‌شدن «پنج نفر» در این اعتراض‌ها است.

در ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده شعارهای تندی علیه آیت‌الله خامنه‌ای سر داده‌ می‌شود.

بر اساس شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های رادیو فردا؛ ف.ق/س.ن