کشته شدن چهار نفر در درگیری نظامی در آذربایجان غربی

مناطق شمال غرب ایران به طور معمول شاهد درگیری نیروهای سپاه پاسداران و احزاب کرد بوده‌اند.

قرارگاه «حمزه» وابسته به نیروی زمینی سپاه اعلام کرده است که در جریان تعقیب و درگیری با یک «تیم تروریستی»، دو نفر از نیروهای بومی این قرارگاه و دو نفر از گروه تحت تعقیب، کشته شده‌اند.

این درگیری سه‌شنبه، ۱۱تیرماه در در منطقه عمومی چالدران در استان آذربایجان غربی رخ داده است.

در گزارش قرارگاه «حمزه» به اسم تیم تحت تعقیب اشاره نشده و از این گروه به عنوان تیم «ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی» نام برده شده است.

قرارگاه «حمزه‌ سید‌الشهدا»، مسئول تامین امنیت در مرزهای غربی ایران و استان‌های آذربایجان غربی کردستان و کرمانشاه است و در چهار دهه گذشته، به طور مداوم با گروه‌های نظامی فعال در این منطقه درگیر بوده است.

از سوی دیگر، منابع خبری وابسته به حزب دموکرات کردستان خبر داده‌اند که «نیروهای پیشمرگه» این حزب یک‌شنبه، ۸ تیرماه با نیروهای سپاه درگیر شده‌اند و در این درگیری «چندین تن» از نیروهای سپاه کشته‌ شده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، این درگیری در خاک اقلیم کردستان عراق رخ داده و اتومبیل حامل نیروهای سپاه به تعقیب و آزار کولبران پرداخته بود و به همین دلیل، نیروهای وابسته به حزب دموکرات کردستان، آن را مورد هدف قرار داده‌اند.

تعداد کشته‌شدگان در این درگیری اعلام نشده ولی این منابع افزوده‌اند که سپاه در واکنش به این درگیری،‌ ارتفاعات «آلدنه» و «برده سوران» در اقلیم کردستان عراق را با توپخانه مورد حمله قرار داده است.