«پیکر ۶۱» قربانی پرواز اوکراینی آماده تحویل به خانواده‌ها

خبرگزاری ایسنا روز سه‌شنبه به نقل از دادسرای جنایی تهران خبر داد که پیکر ۶۱ تن از قربانیان پرواز تهران به کی‌یف که به دست سپاه پاسداران بر فراز تهران هدف گرفته شد «آماده تحویل» به خانواده این قربانیان است.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، گفت: «تلاش ویژه‌ای شد تا تمام تکه‌های به جا مانده در صحنه وقوع سانحه هوایی جمع‌آوری و پیکرسازی، یعنی کنار هم قرار دادن تکه‌های اجساد برای دستیابی به یک پیکر انجام شود.»

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ که بامداد چهارشنبه، ۱۸ دی‌ماه، فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد کی‌یف، پایتخت اوکراین، ترک کرده بود، دقایقی پس از پرواز دچار آتش‌سوزی شد و در صباشهر از توابع شهرستان شهریار سقوط کرد.

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود که تمام آنها در این سانحه جان خود را از دست دادند.

از این میان ۱۴۶ نفر از مسافران دارای گذرنامه ایرانی، ۱۰ نفر دارای گذرنامه افغانستانی، ۵ نفر دارای گذرنامه کانادایی، ۴ نفر دارای گذرنامه سوئدی و ۲ نفر دارای گذرنامه اوکراینی و ۹ نفر خدمه پرواز، تبعه کشور اوکراین بوده‌اند.

به گفته آقای شهریاری، «خانواده چهار تبعه سوئدی و تعدادی از اتباع افغانستان هنوز نسبت به ارائه دی‌ان‌ای اقدام نکردند که از طریق وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع هستیم».