سفر تیم ملی والیبال زنان ایران به کانادا لغو شد

فدراسیون والیبال ایران انجام دو بازی دوستانه و تدارکاتی با تیم‌های والیبال زنان مکزیک و کانادا در شهر ونکوور را «به آینده موکول کرد».

بر اساس مذاکرات انجام شده با دفتر حافظ منافع ایران در واشینگتن، قرار بود به درخواست فدراسیون والیبال کانادا تیم ملی والیبال زنان ایران اواخر خرداد یا تیرماه سال جاری برای برگزاری دو دیدار دوستانه و تدارکاتی مقابل مکزیک و کانادا به ونکوور کانادا سفر کند.

قرار بود این بازی‌ها در راستای جام جهانی والیبال زنان در سال ۲۰۲۲ برگزار شود که ایران در این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های فیلیپین، کره جنوبی، ویتنام و چین هم‌گروه شده است.

آن‌ طور که خبرگزاری فارس نوشته، «با توجه به انجام سفر به کشور ثالث برای اخذ ویزای کانادا و پروسه طولانی اخذ ویزای این کشور و همچنین شرایط و حواشی به وجود آمده سیاسی»، فدراسیون والیبال ایران «تصمیم» به عدم برگزاری این اردو در کانادا در دوره زمانی خرداد و تیرماه سال جاری گرفت.

اشاره این خبرگزاری به دعوت فدراسیون فوتبال کانادا از تیم ملی مردان ایران برای انجام بازی دوستانه به این کشور بود که پس از مخالفت شدید خانواده‌های کشته‌شدگان پرواز ۷۵۲ با موشک‌های سپاه پاسداران لغو شد.

وزارت ورزش و جوانان ایران اعلام کرده که فدراسیون فوتبال پس از لغو این بازی، درخواست غرامت ادعایی ده میلیون دلاری «لغو یک‌طرفه بازی» را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.