مرگ دو نفر در پی واژگونی خودروی حامل مهاجران غیرمجاز

عکس آرشیوی است

یک مقام مسئول در اورژانس سیستان و بلوچستان از کشته شدن دو نفر و مجروح شدن ۱۳ نفر در پی واژگونی سواری حامل مهاجران غیرمجاز در جاده ایرانشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، نادر ستوده روز شنبه، ۲۳ اسفند، با بیان این‌که این حادثه بامداد امروز در کیلومتر ۲۰ مسیر ایرانشهر- خاش رخ داده، سرعت غیرمجاز خودروهای حامل این مهاجران و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو را مهم‌ترین عامل این حادثه و حوادث مشابه اعلام کرد.

حوادث مربوط به حمل غیرمجاز اتباع خارجی که بیشتر آن‌ها افغانستانی و پاکستانی هستند، هر از چند گاهی در جاده‌های شرق و مرکز ایران خبرساز می‌شود.

پیشتر در حادثه مشابه دیگری که در ۲۶ بهمن‌ماه رخ داد، در پی واژگونی یک خودرو در سیستان و بلوچستان ۹ تبعه خارجی که به صورت غیرمجاز در خودرویی جاساز شده بودند، مجروح شدند.

اما خبرسازترین حادثه مربوط به تردد غیرمجاز اتباع خارجی به خردادماه امسال باز می گردد. روز ۱۵ خرداد در جریان شلیک به یک خودرو و سپس آتش‌گرفتن آن در یزد، سه شهروند افغان کشته و هشت نفر زخمی شدند.

این حادثه موجب تنش‌های موقت دیپلماتیک میان ایران و افغانستان شد.

در حالی که مقام‌ها و رسانه‌های افغانستان می‌گفتند که شلیک به تایر خودرو موجب آتش‌سوزی و مرگ شهروندان این کشور شده، مقام‌های ایرانی مدعی بودند که پلیس به خودروی حامل این افراد دستور توقف داده و پس از بی‌توجهی راننده، مأموران لاستیک خودرو را هدف قرار داده و خودرو درحالی‌که چرخ آن آتش گرفته بود، چند کیلومتر به حرکت ادامه داده و آتش گرفته است.

مجلس ایران اوایل آذرماه از رای‌گیری طرحی خبر داده بود که در صورت تصویب نهایی، برای اتباع خارجی غیرمجاز، مجازات ۲۵ سال حبس و جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته خواهد شد.