قیمت هر کیلو مرغ در تهران به ۴۰ هزار تومان رسید

قیمت مرغ در مناطق مختلف تهران تا دو هفته پیش بین ۳۳ تا ۳۷ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بود.

قیمت هر کیلو مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران که تا دو هفته پیش بین ۳۳ تا ۳۷ هزار تومان بود، بر اساس گزارش‌های تازه، اکنون به ۴۰ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه چهارم مرداد بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران و گزارش‌های رسیده از برخی مناطق خبر داد که قیمت هر کیلو مرغ گرم آماده طبخ ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان است و عرضه مرغ تنظیم بازاری، محدود به میادین میوه و تره‌بار و برخی از خرده‌فروشی‌ها شده است.

دو هفته پیش همین خبرگزاری نوشته بود که مرغ در مناطق مختلف تهران با قیمت‌های هر کیلو ۳۳ تا ۳۷ هزارتومان به بازار عرضه می‌شود.

قرارگاه ساماندهی مرغ کشور فروردین امسال قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم را برای مصرف‌کننده ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان تعیین کرد، ولی این قیمت بیشتر از یک ماه دوام نداشت و مرغ از اواخر اردیبهشت‌ماه و اوایل خرداد در یک مرحله به ۳۰ هزار تومان و در مرحله دوم یعنی ابتدای تیرماه به ۳۷ هزار تومان رسید و اکنون، در مردادماه، به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

مرغداری‌ها در ایران از افزایش هزینه‌های تولید از جمله نهاده‌ها، واکسن، دارو، ریزمغذی‌ها، کرایه حمل‌ونقل و کاهش جوجه‌ریزی شکایت دارند.

در همین حال، ناصر نبی‌پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، روز سوم مرداد با اشاره به «بی‌برنامه بودن دو وزارت جهاد کشاورزی و صمت»، دربارهٔ کاهش تولید تخم‌مرغ در ماه‌های آینده هشدار داد.

به گفته این مقام مسئول، در حالی که هزینه تولید یک کیلوگرم تخم مرغ به ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده، اما همچنان تولیدکنندگان مجبورند با قیمت مصوب آذرماه گذشته یعنی هر کیلوگرم ۱۴٬۰۰۰ تومان تخم مرغ عرضه کنند که باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان شده است.

او با این حساب پیش‌بینی کرد در ماه‌های آینده عرضه تخم مرغ در بازار با کاهش قابل توجهی مواجه شود.

با استفاده از خبرگزاری‌های ایسنا، مهر و صداوسیما/پ.پ/ک.ر