واکنش ایران به مرگ دو مامور سپاه: حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانیم

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در واکنش به کشته شدن دو مامور سپاه در در حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه گفت تهران حق پاسخ به «اقدامات شرورانه رژیم صهیونیستی (اسرائیل)» را برای خود محفوظ می‌داند.

این دیپلمات ایرانی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا مرگ «نیروهای مستشاری» جمهوری اسلامی در سوریه را محکوم کرده و اسرائیل را در قبال اقداماتش به پاسخ وادارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۱۷ اسفند تایید کرد که در آخرین حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه، دو افسر سپاه کشته شده‌اند. بر اساس این گزارش، این دو افسر با نام‌های احسان کربلایی‌پور و مرتضی سعیدنژاد درجه سرهنگی داشتند.

آقای تخت روانچی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را «مسئول کامل تمامی عواقب این اقدامات جنایتکارانه» در منطقه می‌داند.

برخی رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که در پی کشته شدن دو سرهنگ پاسدار در آخرین حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه، ارتش اسرائیل سطح هوشیاری خود را برای رویارویی با انتقام احتمالی جمهوری اسلامی ایران و یا گروه حزب‌الله لبنان افزایش داده است.