مذاکرات احیای برجام در وین؛ باقری و مورا دیدار کردند

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌وگوها برای احیای برجام و انریکه مورا، نماینده هیات مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا؛ عکس آرشیوی است

گزارش‌ها از وین حاکی است که علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، و انریکه مورا، نماینده هیات اروپایی در مذاکرات احیای برجام عصر روز شنبه ۱۵ مرداد وارد هتل کوبورگ شدند تا برای سومین‌بار در سه روز گذشته بر سر حل مسائل باقی‌مانده بین تهران و واشینگتن دیدار و گفت‌وگو کنند.

پیشتر در اوایل روز شنبه، دور دوم گفت‌وگوها «در سطح کارشناسی» در هتل کوبورگ برگزار شده بود.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از یک دیپلمات ایرانی در وین، در مورد فضای مذاکرات نوشت که «اکنون ساعات در وین تعیین‌کننده است».

هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی از روز پنج‌شنبه به ریاست علی باقری کنی برای حل اختلافات با واشینگتن و مشخص کردن تکلیف توافق هسته‌ای، وارد پایتخت اتریش شده است.

با این حال، گزارش‌ها حاکی است که عدم پای‌بندی ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد پاسخ‌گویی و شفاف‌سازی در پرونده سه مکان هسته‌ای اعلام‌نشده، و اصرار تهران به مختومه اعلام کردن این پرونده به یکی از موانع انعقاد توافق نهایی تبدیل شده است.

آقای مورا پیش از آن‌که عازم وین شود گفته بود که گفت‌وگوهای فعلی بر پایه توافقی خواهد بود که تازه‌ترین نسخه آن کمتر از سه هفته پیش از سوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد اروپایی مذاکرات برای احیای برجام ارائه شد.

با استفاده از گزارش‌های خبری ایرنا، توئیتر و رادیو فردا/ آ.ت./ س.ن.