نماز جمعه بار دیگر در استان تهران تعطیل شد

در پی تشدید بحران کرونا در ایران و افزایش آمار رسمی ابتلا و مرگ و میر، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران رسما خبر داد که نماز جمعه این هفته، ۹ آبان، در هیچ نقطه‌ای از این استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران در روز پنج شنبه ۸ آبان، نماز جمعه این هفته در هیچ یک از ۳۸ پایگاه نماز جمعه در شهرستان‌های استان تهران اقامه نمی‌شود.

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی هم اعلام کرد که نماز جمعه این هفته در بجنورد، شیروان، جاجرم، سنخواست، شوقان، درق و گرمه هم برگزار نخواهد شد.

موضوع برگزاری نماز جمعه و مراسم مذهبی از ابتدای شیوع کرونا در ایران همواره خبرساز بود و با وجود مخالفت برخی روحانیون، ستاد برگزاری نماز جمعه به علت افزایش موارد ابتلا و مرگ‌ و ‌میر ناچار به تعطیلی نماز جمعه در چند مرحله در سراسر کشور یا در برخی استان‌ها یا شهرستان‌ها شد.

استان تهران یکی از بحرانی‌ترین مناطق کشور در زمینه بحران کرونا است و مقام‌های وزارت بهداشت بارها اعلام کرده‌اند که هیچ استانی با این منطقه از نظر پیچیدگی و تراکم جمعیت قابل مقایسه نیست.

از روز گذشته آمار رسمی قربانیان ویروس کرونا در ایران به رکورد ۴۱۵ نفر در یک شبانه‌روز رسید که با توجه به آمار رسمی روز قبل یک «جهش انفجاری» محسوب می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تعداد کل قربانیان در ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر اعلام شده است.

این در حالی است که در تازه‌ترین اظهار نظر، حسین قشلاقی، عضو شورای عالی نظام پزشکی گفته است که آمارهای کرونا در ایران «پایین ارائه می‌شود» و آمار قربانیان کرونا در ایران سه تا چهار برابر آمار رسمی است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.