پخش برنامه‌های ایران‌ اینترنشنال در پی هشدارهای پلیس لندن به واشینگتن منتقل شد

شبکه تلویزیونی خبری «ایران‌ اینترنشنال»، در پی هشدارهای امنیتی پلیس بریتانیا، «به طور موقت» فعالیت خود در دفتر لندن را متوقف کرد.

این شبکه خبری روز شنبه، ۲۹ بهمن، اعلام کرد: «برای حفظ امنیت روزنامه‌نگاران خود، پخش برنامه‌های این شبکه را از شامگاه جمعه از لندن متوقف و همه بولتن‌های خبری ۲۴ ساعته خود را به واشینگتن‌ منتقل کرده است.»

بر اساس اعلام ایران‌ اینترنشنال، «این تصمیم در پی دریافت هشدارهای پلیس متروپولیتن لندن، درباره وجود تهدیدهای جدی و فوری نسبت به امنیت روزنامه‌نگاران ایرانی شاغل در این رسانه» گرفته شده است.

اصغر رمضان‌پور، از مدیران این شبکه تلویزیونی ۲۴ ساعته، در گفت‌وگو با رادیوفردا تاکید کرد که توقف کار دفتر لندن موقتی خواهد بود «تا بتوانیم راه‌های امنیتی جدید [برای حفاظت از شبکه] پیدا کنیم».

Your browser doesn’t support HTML5

گفت‌وگوی رادیوفردا با اصغر رمضان‌پور درباره افزایش تهدید امنیتی علیه ایران اینترنشنال

چند ماه پیش جیمز کِلِورلی، وزیر خارجه بریتانیا، در پی انتشار گزارش‌هایی از تهدید جانی روزنامه‌نگاران ایرانی‌تبار در خاک بریتانیا، دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی در لندن را احضار کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی سرویس‌های امنیتی بریتانیا به تهدید روزنامه‌نگاران شاغل در شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال، مستقر در لندن، متهم شده است، خبری که استقرار نیروهای مسلح پلیس در محوطه دفتر این شبکه را در پی داشت.

همزمان با بازداشت گسترده روزنامه‌نگاران در ایران در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، فشارها و تهدیدها علیه رسانه‌های فارسی‌زبان و روزنامه‌نگاران آن‌ها هم در ماه‌های گذشته بیش از پیش افزایش یافته است.

از جمله وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز ۲۱ آذر روزنامه‌نگاران شاغل در رادیوفردا را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این تحریم‌ها شامل «ممنوعیت صدور روادید» و «عدم امکان ورود به ایران» و «توقیف اموال و دارایی» آنان در کشور است.

مقام‌های جمهوری اسلامی در پنج ماهی که از آغاز اعتراضات می‌گذرد بارها رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور را آغازگر اعتراض مردم در خیابان‌ها معرفی کرده‌اند.