نشریه دفتر خامنه‌ای: دولت گام‌های محکم‌تری مقابل اروپا و آمریکا بردارد

هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله زیر نظر توسط مسعود خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی، مدیریت می‌شود

هفته‌نامه «خط حزب‌الله» که توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود، در یادداشتی مفصل ضمن حمایت از کاهش تعهدات هسته‌ای ایران، تاکید کرده که در حال حاضر در سطوح تراز اول تصمیم‌گیری در ایران «اجماع ملی» وجود دارد و غربی‌ها «مستاصلانه» دنبال بازگرداندن ایران به میز مذاکره هستند.

این نشریه همچنین به مقام‌های دولت ایران توصیه کرده که در مراحل بعدی «گام‌های محکم‌تر» مقابل اروپا و آمریکا بردارند.

در یادداشت این هفته‌نامه با اشاره به برخی سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در خرداد سال ۱۳۹۷ درباره همراهی اروپا با آمریکا در پرونده هسته‌ای ایران، نوشته است:‌ «راهبردهای رهبر انقلاب در آن مقطع توسط دولتمردان چندان عملی نشد».

در بخشی از این یادداشت، راه‌اندازی کانال مالی اتحادیه اروپا، موسوم به اینستکس، «وعده سر خرمن» خوانده شده و آمده است: «اینستکس نه تنها در چارچوب همان تحریم‌های آمریکایی است و راه‌حلی برای برون رفت از آن ندارد، بلکه امکان فروش نفت یا ورود ارز به ایران را نیز حل نکرده است».

در بخش پایانی این یادداشت با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در سال‌های ۸۲ و ۸۳ و همچنین مذاکرات منتهی به برجام، تاکید شده که این تجربه‌ها و رفتار اروپایی‌ها در یک‌سال گذشته نشان داده که کشورهای اروپایی، «دنباله‌رو و تکمیل‌‌کننده سیاست‌های آمریکا در قبال ایران هستند» و «در مواجهه با هر دو آنها، بهترین راهبرد، راهبرد مقاومت و مقتدرانه ظاهر شدن است».

این مطلب در شماره ۱۹۲ هفته‌نامه «خط حزب‌الله» منتشر شده است. دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی که ناشر این هفته‌نامه است، زیر نظر مسعود خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی، مدیریت می‌شود.