سه کشته و ۱۹ زخمی در حادثه تصادف اتوبوس در کردستان

عکسی که از اتوبوس آسیب‌دیده در تصادف بامداد پنج‌شنبه در کردستان منتشر شده است

برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه کِشَنده در بامداد روز پنج‌شنبه، ۱۳ آبان، در محور سقز- دیواندره به مرگ سه و زخمی شدن ۱۹ نفر انجامید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عیسی گوهری، فرمانده پلیس راه کردستان، با اشاره به این که حال دو نفر از مصدومان این حادثه وخیم گزارش شده، دلیل حادثه را «توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس عنوان کرده است».

به گفته آقای گوهری، این حادثه در ساعت ۱۰ دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه رخ داده،‌ در حالی که این اتوبوس از استان کرمانشاه به سمت استان آذربایجان غربی در حال حرکت بوده است.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، در مورد چهار ماه نخست سال جاری ۵ هزار و ۶۳۳ نفر در کشور جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، سه استان فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی دارای بیشترین تلفات و استان‌های قم، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد دارای کمترین آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی بوده‌اند.

تصادفات جاده‌ای در ایران در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کشته و نزدیک به ۲۷۷ هزار مجروح بر جای گذاشته بود.

پلیس راهور ایران عوامل انسانی، مشکلات جاده‌ای و نقص فنی خودروها را به ترتیب مهم‌ترین دلایل تلفات جاده‌ای در کشور عنوان می‌کند.