ادامه موج احضار وکلای دادگستری؛ محمد حسین آقاسی از احضار خود خبر داد

تجمع وکلا در سال گذشته در تهران در اعتراض به سرکوب‌ها (عکس از آرشیو)

در ادامه موج گسترده احضار وکلا از شهرهای مختلف ایران به شعب امنیتی دادستانی تهران، محمد حسین آقاسی، وکیل دادگستری، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت از احضار خود به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امنیت خبر داده است.

محمد حسین آقاسی در توییتی نوشته است: «به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای امنیت «جهت دفاع از اتهام انتسابی» دعوت شدم. تعدادی دیگر از همکاران نیز با همین عنوان دعوت شده بودند.»

او اضافه کرده است:« ظاهرا، وکلا رصد می‌شوند واگر مطلبی برخلاف دیدگاه رسمی منتشر کنند تحت تعقیب قرار می‌گیرند مگر این‌که متعهد به عدم تکرار شوند.»

در چند روز گذشته شماری از وکلا از جمله محسن برهانی، ثمین چراغی، حسن یونسی، علی مجتهدزاده، علی شریف‌زاده، ابوالفضل حمزه،‌ محمدعلی کامفیروزی، سعید شیخ، ابوذر نصرالهی، سارا حمزه‌زاده، میترا ایزدی‌فر، سعید آینه‌وند و مرجان اصفهانیان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین شعب دادسرای امنیت در تهران احضار شده‌اند.

روزنامه اعتماد هفته گذشته طی گزارشی شمار وکلای مدافع حقوق بشر احضار شده را دست‌کم ۲۰ وکیل اعلام کرد و گزارش داد که این وکلا در شهرها و استان‌های مختلف ایران فعالیت می‌کنند اما همگی توسط شعبه‌های امنیتی دادستانی تهران احضار شده‌اند و باید در اولین روزهای خرداد ماه به این شعبه‌ها در تهران مراجعه کنند.

روزنامه شرق نیز با اشاره به تشدید فشار بر وکلا، به ویژه وکلای مدافع حقوق بشر که دفاع از معترضان را بر عهده گرفته‌اند، تاکید کرد که در سال ۱۴۰۱ دست‌کم ۵۵ وکیل در ایران بازداشت یا زندانی شدند.