امیدواری قصاب‌ها به افزایش تقاضا در پی کاهش ده هزار تومانی گوشت گوساله

یک فعال حوزه دام ابراز امیدواری کرد که با کاهش ده هزار تومانی قیمت گوشت گوساله، کسانی که گوشت را از سبد غذایی خود حذف کرده‌اند، توانایی خرید نیم‌کیلو گوشت مخلوط در یک ماه را پیدا کنند.

مهدی میرزا امین، عضو هیئت رئیسه اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی، روز جمعه، ۲۷ خرداد، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت که فروش گوشت گوساله در هفته‌های گذشته ۲۰ درصد افت داشته و در پی افت فروش در یک هفته گذشته قیمت آن هم ده هزار تومان کاهش یافته است.

به گفته آقای میرزا امین، قیمت یک کیلو گوشت مخلوط در بازار در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ایلنا، کاهش قیمت گوشت گوساله با افزایش ۲۰ هزار تومانی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در هفته گذشته همزمان بوده است.

همزمان با افزایش قیمت انواع گوشت به‌ویژه در ماه‌های گذشته، این مواد پروتئینی از سبد غذایی تعداد زیادی از خانوارهای ایرانی حذف شده است.

رئیس فدراسیون صنایع غذایی هم اوایل خرداد گفته بود که در پی افزایش قیمت مواد غذایی اولیه به‌ویژه روغن در ایران، فروش محصولات صنایع غذایی در کشور نصف شده است.

این در حالی است که در ماه‌‌های گذشته گزارش‌های متعددی منتشر شده است مبنی بر این که بسیاری از دامداران سبک ورشکسته شده و دام‌های مولد را روانه کشتارگاه‌ها کرده‌اند.

با وجود رکود در بازار گوشت، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام پیشتر اعلام کرده بود که روزانه ۶۰ تُن گوشت خارجی وارد بازار می‌شود.