آمار جان‌باختگان سفرهای نوروزی به ۴۳۱ نفر در ده روز رسید

بنا بر اعلام پلیس راهور ایران طی ده روز از آغاز سفرهای نوروزی، ۴۳۱ نفر به دلیل تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور، روز شنبه، ششم فروردین ضمن اعلام این خبر گفت که ۷۰ درصد فوتی‌ها مربوط به تصادفات جاده‌ای و ۳۰ درصد مربوط به تصادفات شهری بوده است.

به گفته آقای حسینی، از زمان آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، روز جمعه، پنجم فروردین همزمان با پایان «موج اول» این سفرها و بازگشت مسافران، شلوغ‌ترین روز از لحاظ ترافیکی در ده روز گذشته بوده است.

پلیس راهور ایران در روزهای گذشته «سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف و عدم توجه به جلو» را به‌ عنوان دلایل عمده تصادفات و «ساعت‌های بین نیمه شب تا شش صبح» را به عنوان «پرمخاطره‌ترین ساعات برای رانندگی» اعلام کرده بود.

در همین حال مرکز مدیریت راه‌های کشور در گزارشی اعلام کرده که در ۹ روز سفر نوروزی، مجموع ترددهای بین استانی به حدود ۱۸ میلیون خودرو رسیده است.

بر اساس این آمار، ترددهای بین استانی در قیاس با مدت مشابه در نوروز سال گذشته ۴۴ درصد و در مقایسه با نوروز ۱۳۹۹، ۱۷۴ درصد افزایش یافته است.

در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در ایران، سفرهای نوروزی با محدودیت‌های خاصی همراه بود و همین موضوع موجب کاهش قابل توجه آمار مسافرت‌ها در نوروز شده بود.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور، بیشترین آمار تخلیه خودروها مربوط به استان تهران و البرز و بیشترین آمار انباشت خودرو مربوط به استان‌های گیلان و مازندران بوده است.

همچنین استان‌های خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۱۵۰ درصد، ۹۹ درصد، ۷۷ درصد، ۷۶ درصد و ۷۲ درصد بیشترین افزایش را در ترددهای بین‌استانی داشته‌اند.