حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران به مواضع شورشیان در شمال غرب ایران

نیروهای سپاه پاسداران یک روز پس از کشته شدن نیروهای مرزبانی در منطقه‌ای دورافتاده در استان آذربایجان غربی، مواضع شورشیان مسلح در این ناحیه مرزی با عراق و ترکیه را هدف «حملات توپخانه‌ای» قرار دادند.

خبرگزاری رویترز شامگاه شنبه ۲۴ آبان به نقل از ایرنا گزارش داد که نیروهای زمینی سپاه پاسداران در اقدامی تلافی‌جویانه مواضع «گروه‌های تروریستی ضدانقلاب در آن سوی مرزهای شمال غرب» کشور را به توپ بستند.

روز گذشته، خبرگزاری پلیس گزارش داد که سه مرزبان ایرانی «در پی تجاوز عناصر مسلح ضدانقلاب» به مرزهای شمال غرب کشور کشته شدند.

بر همین اساس، گروهان مرزی «تکور» در استان آذربایجان غربی روز جمعه حدود ساعت ۱۳:۵۰ با گروه مسلح «تروریستی» درگیر شد و تلفاتی را برای مرزبانی ایران بر جای گذاشت.

معمولا درگیری‌ها در استان آذربایجان غربی و کردستان با گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از جمله حزب دمکرات کردستان ایران و اعضای حزب حیات آزاد کردستان، موسوم به پژاک، اتفاق می‌افتد.

سایت حزب دموکرات کردستان ایران ۹ آبان گزارش داده بود که از شامگاه ‌پنج‌شنبه ۸ آبان ارتفاعات «بربزین» در استان کردستان هدف «حملات توپخانه‌ای» قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران این گروه‌های مسلح کرد را به «تجزیه‌طلبی»، «تروریسم» و «ارتباط با بیگانگان» متهم می‌کند.

از سوی دیگر، این گروه‌ها نیز جمهوری اسلامی را به نقض حقوق کردها در ایران متهم می‌کنند و می‌گویند هدف‌شان پیگیری حقوق کردها است.