فیس‌بوک صفحه پرس تی‌وی را به طور دائم مسدود کرد

شبکه اجتماعی فیس‌بوک صفحه پرس تی‌وی، شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، را به طور دائم مسدود کرد.

بر اساس خبری که روز جمعه، ششم فروردین، در سایت پرس تی‌وی منتشر شده است، فیس‌بوک این اقدام را بدون اطلاع قبلی و به دلیل پیروی نکردن این صفحه خبری از استانداردهای این شبکه اجتماعی انجام داده است.

این اولین بار نیست که فیس‌بوک اقدام به بستن صفحه این شبکه خبری انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی می‌کند، اما پیشتر این اقدام را به صورت موقت انجام داده بود.

آخرین بار ۲۳ دی ۹۹، فیس‌بوک صفحه اصلی پرس‌ تی‌وی را برای چند ساعت مسدود کرد.

در اسفند ۹۲ هم ﻓﻴس‌بوک این رسانه را به مدت ۱۲ ساعت از ارسال پست جدید محروم کرده بود.

فروردین‌ماه سال ۹۸ نیز پرس تی‌وی اعلام کرده بود که شرکت گوگل «بدون هشدار قبلی» حساب‌های کاربری این شبکه را در برخی سرویس‌های خود از جمله یوتیوب و جی‌میل غیرفعال کرده است.

شبکه پرس تی‌‌وی بارها از سوی روزنامه‌نگاران مستقل و فعالان مدنی و سیاسی به همکاری با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی متهم شده است.

از جمله مازیار بهاری، گزارشگر وقت نیوزویک در ایران، پس از آزادی از زندان، از این شبکه به‌دلیل فرستادن خبرنگار به داخل زندان در سال ۸۸ برای «مصاحبه» با او شکایت کرد.

«آفکام»، نهاد مسئول نظارت بر فعالیت رسانه‌های الکترونیکی در بریتانیا نیز به لغو پروانه فعالیت و قطع فرکانس پخش شبکه پرس‌ تی‌وی از طریق ماهواره شبکه اسکای رای داد.