رئیسی اولین جلسه هیئت دولت خود را برگزار کرد

ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه، چهارم شهریورماه، در اولین جلسه هیئت دولت سیزدهم، از دو مسئله کرونا و مهار گرانی و تامین معیشت مردم به عنوان اولویت‌های دولت خود نام برد.

جلسه هیئت دولت جدید یک روز پس از آن برگزار شد که ۱۸ وزیر پیشنهادی او روز چهارشنبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند و مجلس تنها به وزیر پیشنهادی او برای وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد نداد.

ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه گفت که در ارتباط با مسئله کرونا آن‌چه تاکنون انجام شده «کافی» نبوده و از وزارت بهداشت خواست تا «کار متفاوت» صورت بگیرد.

در روزهای اخیر، رکورد شمار قربانیان و مبتلایان کرونا در ایران به دلیل همه‌گیری سویه دلتا چند بار شکسته شده است.

پیشتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، بر بیشتر بودن آمار واقعی کرونا از آمار رسمی وزارت بهداشت تأکید کرده و گفته بود که در این باره کسانی باید پاسخگو باشند که «برای تحدید ورود واکسن بیانیه دادند».

روزنامه جوان، وابسته به سپاه، روز اول شهریور اذعان کرد که «آمار جان‌باختگان کرونا هفت برابر آمار رسمی است».

دولت ایران در هفته‌های اخیر با افزایش واردات واکسن، سرعت واکسیناسیون را افزایش داده است، ولی ناکامی تولیدکنندگان داخلی در عمل به وعده‌های خود و تاخیر در واردات واکسن باعث طرح انتقادات گسترده‌ای علیه نظام بهداشت و درمان ایران و همچنین رهبر جمهوری اسلامی شده است که شخصا فرمان منع واردات واکسن بریتانیایی و آمریکایی را صادر کرده بود.

ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه همچنین گفت: «معیشت مردم، مهار گرانی و تورم هم از اولویت‌های دولت است، شرایط تحریم وجود دارد اما ما می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.»

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری ایرنا و رادیوفردا/ ف. ق./ ف. دو.