ستاد کرونا با مراسم شب قدر و نماز عید فطر حتی در شهرهای قرمز موافقت کرد

سخنگوی ستاد کرونا از مصوبه برگزاری مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر حتی در شهرهای نارنجی و قرمز خبر داد.

علیرضا رئیسی روز شنبه، چهارم اردیبهشت، گفت که ستاد کرونا مصوب کرده که مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل مراسم برگزار شود.

آقای رئیسی همچنین گفت که در شهرهای نارنجی و قرمز هم این مراسم‌ها امکان برگزاری در فضای باز و حداکثر به مدت دو ساعت را خواهند داشت.

خبر موافقت ستاد کرونا با برگزاری مراسم‌های ماه رمضان در حالی اعلام می‌شود که پس از پایان تعطیلات نوروز مقامات ایران از خیز جدید کرونا در هفته‌های گذشته خبر دادند و مسئولان وزارت بهداشت، تجمعات و دورهمی‌های شهروندان را به مناسبت نوروز از جمله دلایل بحران فعلی کرونا اعلام کردند.

سخنگوی ستاد کرونا هم امروز گفت که ۳۰۱ شهر ایران در وضعیت قرمز و ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و ۱۸ استان روند «صعودی» و ۷ استان روند «به شدت صعودی» را تجربه می‌کنند.

آقای رئیسی در عین حال با انتقاد از وضعیت «نامطلوب» رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفته است که با وجود محدودیت‌های ایجادشده در شهرهای قرمز و نارنجی در دو هفته گذشته میزان رعایت پروتکل‌ها به ۶۱ درصد در کشور رسیده است.

بنا بر آخرین گزارش وزرات بهداشت ایران در روز ‌شنبه، در یک شبانه‌روز گذشته ۳۷۴ نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و بیش از ۱۸ هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

به این ترتیب شمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۶۹ هزار و ۱۲۰ نفر و آمار کل مبتلایان به بیش از دو میلیون و ۳۷۷ هزار نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران در حالی که از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند، به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد، آماری که منابع مستقل درباره درستی آن تردید دارند.