پلیس تهران می‌گوید فرمانده بسیج محله مختاری تهران در جریان یک «سرقت» کشته شد

عکسی که از قاسم فتح‌اللهی عضو سپاه پاسداران در رسانه‌های ایران منتشر شده است

در حالی که پیشتر رسانه‌های حکومتی کشته شدن قاسم فتح‌اللهی عضو سپاه پاسداران و فرمانده یک پایگاه بسیج در محله مختاری در منطقه ۱۱ تهران را یک «اقدام تروریستی» خوانده بودند، پلیس آگاهی پایتخت مدعی شد که او در جریان یک «سرقت» به ضرب گلوله کشته شده است.

مرتضی نثاری، رئیس دایره جنایی پلیس آگاهی، روز چهارشنبه ۱۴ دی به صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت که فتح‌اللهی و همسایه‌اش در پارکینگ ساختمان محل زندگی خود هدف شلیک گلوله از سوی یک سارق قرار می‌گیرند.

به گفته این مقام پلیس، ضارب فرار کرد و فتح‌اللهی و همسایه‌اش به بیمارستان منتقل شدند اما این عضو سپاه محمدرسول الله تهران پس از اصابت «سه گلوله»، «به علت شدت جراحات وارده و خونریزی» جان باخت.

بیشتر در این باره: یک فرمانده پایگاه بسیج در تهران به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نیز روایتی از کشته شدن فرمانده بسیج منتشر کرده که بر اساس آن، ضارب فتح‌اللهی قصد سرقت از خانه برادر او که در همان ساختمان بوده، داشته است.

این خبرگزاری پیشتر خبر داده بود که فتح‌اللهی شامگاه سه‌شنبه مقابل منزلش و به ضرب «چهار گلوله» از پای در آمده است.

تسنیم کشته شدن این عضو سپاه را «اقدامی تروریستی» عنوان کرده بود.

سپاه محمد رسول‌الله تهران که فتح‌اللهی عضو آن بوده است، مسئولیت هماهنگی نیروهای بسیج و سپاه در شهر تهران را بر عهده دارد.

این نیرو در پی تغییر ساختار سپاه و تشکیل سپاه‌های استانی در سال ۱۳۸۷ از ادغام لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و سپاه استان تهران تشکیل شد.