وزیر خارجه ایران به «کرونا» مبتلا شد

وزیر خارجه ایران اخیرا سفری به روسیه داشت.

خبرگزاری‌های ایران شامگاه دوشنبه ۱۰ آبان گزارش دادند که نتیجه آزمایش کرونا حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، مثبت اعلام شده است.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده که امیرعبداللهیان در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برد.

وزیر خارجه ایران اخیرا سفری به روسیه داشت. مشخص نیست که او در این سفر به کرونا مبتلا شده است یا در ایران.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اعلام تغییر برنامه دیدارهای امیرعبداللهیان گفته که حال عمومی وزیر خارجه خوب است و از قرنطینه در حال انجام کارهای روزانه است.

سعید خطیب‌زاده از «دستور پزشک مبنی بر ضرورت در قرنطینه بودن او» خبر داد.

برخی از مقام‌ها و نمایندگان سابق و فعلی جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته به کرونا مبتلا شدند.

این ویروس همچنین مرگ برخی از آن‌ها از جمله حسین شیخ‌الاسلام، فاطمه رهبر، احمد تویسرکانی، محمدعلی رمضانی، نماینده آستانه اشرفیه، هادی خسروشاهی و محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را رقم زده است.

هفته گذشته، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی، ابراز امیدواری کرده بود که در سفر پیش رو به تهران با وزیر خارجه ایران دیدار کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته بود حتما آقای امیرعبداللهیان با آقای گروسی دیدار می‌کند و منعی برای این دیدار وجود نداشته و ندارد.

به نظر می‌رسد که آقای امیرعبداللهیان تا دو هفته در قرنطینه بوده و امکان هیچ‌گونه دیداری نخواهد داشت.

ایران با ثبت بیش از شش میلیون ابتلا به ویروس کرونا، بدترین وضعیت را در خاورمیانه دارد. تاکنون طبق آمارهای رسمی، بیش از ۱۲۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. گزارش شده که بیش از ۸۴ میلیون دُز واکسن کرونا هم در ایران تزریق شده است.

با استفاده از گزارش‌های تسنیم، ایرنا و سایت رادیو فردا/د.خ/ک.ر