واکنش به تحریم اروپا؛ ایران انجام «گفت‌وگوهای جامع» با اتحادیه اروپا را به حال تعلیق در آورد

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که تهران «تحریم‌های متقابل را در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در دست بررسی دارد».

ساعاتی پس از اعلام تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه ایران، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت که تهران در واکنش به این اقدام، »گفت‌وگوهای جامع» با اتحادیه اروپا را به حال تعلیق در می‌آورد.

سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه ۲۳ فروردین در اظهاراتی که خبرگزاری‌های ایران آن را بازتاب داده‌اند، تحریم‌های اتحادیه اروپا را «قویا محکوم» کرد و آن را «بی‌اعتبار» دانست.

او در ادامه خبر داد که ایران در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، «گفت‌وگوهای جامع با اتحادیه اروپا شامل گفت‌وگوهای حقوق بشری و تمامی همکاری‌های ناشی از این گفت‌وگوها، بویژه در حوزه‌های تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می‌آورد».

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت که تهران «تحریم‌های متقابل را در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در دست بررسی دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد».

بیشتر در این باره: اتحادیه اروپا فرماندهان سپاه، بسیج و پلیس را به‌دلیل سرکوب اعتراضات ۹۸ تحریم کرد

اتحادیه اروپا عصر روز دوشنبه شش فرمانده ارشد نظامی، دو مقام امنیتی و سه زندان ایران را به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

افراد مورد تحریم شامل حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، غلامرضا ضیایی رئیس زندان اوین، حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان و لیلا واثقی فرماندار قلعه حسن خان هستند.