احضار مسئول گردشگری سد لفور پس از انتشار تصاویر جنجالی قایق سواری زنان

توقیف قایق‌های حامل گردشگران در سد لفور مازندران (عکس از توییتر)

پس از انتشار تصاویر چند زن در حال قایق سواری در دریاچه سد لفور با «لباس شنا»، نیروی انتظامی استان مازندران اعلام کرد که مسئول بخش خصوصیِ گردشگری در این سد به دادستانی احضار شده است.

روز پنج‌شنبه چند وب‌سایت اصول‌‌گرا تصاویری را از قایق سواری چند زن و مرد در دریاچه سدلفور در روز عید فطر منتشر کردند. در این تصاویر که به صورت شطرنجی منتشر شده به نظر می‌رسد، چند زن لباس‌های شنا پوشیده‌اند.

به گفته مقامات استان مازندران، مدیریت سد لفور یا البرز بر عهده سازمان آب منطقه‌ای مازندران است و بخش گردشگری سد به بخش خصوصی واگذار شده است.

در همین حال مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران اعلام کرد که مسئول بخش خصوصی گردشگری این سد توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه شمالی احضار شده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، یونس حسینی عالمی، دادستان ساری، گفت که این موضوع «به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است» و با این افراد «برخورد خواهد شد».

وی خبر داد که دادگستری مازندران اداره اطلاعات این استان را مسئول بررسی این موضوع کرده است.

دادستان ساری همچنین گفت که با منتشر کنندگان این تصاویر نیز برخورد خواهد شد.

حسن روحانی، امام جمعه بابل، نیز در واکنش به این اتفاق گفت : «اگر مسئولان در این زمینه کاری نانجام ندهند مردم با غیرت خود این بی‌اخلاقی‌ها را معالجه کنند».

تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز روز جمعه از حضور ماموران نیروی انتظامی در دریاچه سد لفور و توقیف قایق‌های «گردشگران بی‌حجاب» خبر دادند.

سد لفور یا البرز در دهستان لفور قرار دارد در شهرستان سواد کوه قرار دارد و یکی از مناطق گردشگری است.

نیروی انتظامی هر ساله از ابتدای تابستان طرح «سالم‌سازی دریا» را اجرا می‌کند و هدف از این طرح برخورد با «بدحجابی و هنجارشکنی» اعلام شده است.

با استفاده از خبرگزاری‌های تسنیم و صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا/ ا.م / خ