مصطفی تاجزاده: کار از مهندسی انتخابات گذشته و به انتصابات رسیده است

مصطفی تاجزاده، از چهره‌های اصلاح‌طلب که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ردصلاحیت شده است.

مصطفی تاجزاده، از چهره‌های اصلاح‌طلب که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ردصلاحیت شده است، می‌گوید شورای نگهبان به «حقوق ملت تجاوز می‌کند» و «کار از مهندسی انتخابات گذشته و به انتصابات رسیده است».

آقای تاجزاده روز سه‌شنبه چهارم خرداد در بیانیه‌ای به ردصلاحیت خود واکنش نشان داد و آن را «غیرقانونی» دانست. او گفته که «در جهت لغو نظارت استصوابی و پایان بخشیدن به مهندسی انتخابات توسط حزب پادگانی و آزادکردن انتخابات خواهم کوشید».

این چهره اصلاح‌طلب درباره راهکار خود برای آزاد کردن انتخابات و لغو نظارت استصوابی شورای نگهبان توضیح نداده است.

وزارت کشور ایران روز سه‌شنبه اسامی هفت نامزد درون نظام جمهوری اسلامی را که شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تایید کرده است اعلام کرد.

غافلگیری مهم برای گروه‌های اصلاح‌طلب و حتی اصولگرا، ردصلاحیت علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و محمود احمدی‌نژاد بود که سوابق زیادی در نظام جمهوری اسلامی دارند.

شورای نگهبان هیچ دلیلی برای ردصلاحیت این نامزدها و صدها نفر دیگر که کاندیدا شده‌ بودند، اعلام نکرده است.

آقای تاجزاده در بیانیه خود گفته که «حاکمیت در انتخابات ۱۴۰۰ با رسواترین شکل ممکن درصدد یک‌دست‌کردن حکومت برآمده است. هدف، حکومت انحصاری اقلیت ۱۵ درصدی بر اکثریت در دوره انتقال رهبری است».

این فعال اصلاح‌طلب افزوده است: «آنچه امروز در تایید و ردصلاحیت نامزدها رخ داد، به هر چیزی شباهت دارد، جز یک انتخابات رقابتی و معنادار. همیشه گفته‌ام که در انتخابات شرکت می‌کنم. انتصابات رهبری به رای من نیاز ندارد».

بر اساس بیانیه مصطفی تاجزاده و سایت رادیو فردا/ک.ر