ایران: توقیف وب‌سایت رسانه‌های ایرانی از سوی آمریکا را پیگیری حقوقی می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران، آمریکا را به داشتن «استانداردهای دوگانه» متهم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد اقدام آمریکا در مسدودکردن دامنه‌های شماری از وب‌سایت‌های‌ رسانه‌های جمهوری اسلامی و گروه‌های وابسته به این کشور، آزادی بیان را «مخدوش» می‌کند و تهران این موضوع را از «مجاری حقوقی» پیگیری خواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده روز چهارشنبه دوم تیرماه، مسدودسازی وب‌سایت رسانه‌های ایرانی را مصداق به گفته او، «تلاش سیستماتیک ایالات متحده برای مخدوش کردن آزادی بیان در سطح جهانی و خاموش کردن صداهای مستقل در فضای رسانه‌ای» دانست.

اظهارات این مقام ایرانی یک روز پس از آن بیان می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که دامنه‌های ۳۶ وب‌سایت‌ رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین گروه‌های وابسته به این کشور را به دلیل انتشار «اطلاعات گمراه‌کننده» و اقدامات «خشونت‌آمیز» مسدود کرده است.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده که ایالات متحده دامنه ۳۳ وب سایت اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی(IRTVU) و همچنین سه وب‌سایت وابسته به کتائب حزب‌الله را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا توقیف کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، آمریکا را به داشتن «استانداردهای دوگانه» متهم کرده است.

آقای خطیب‌زاده بدون اشاره به جزئیات، اضافه کرده که جمهوری اسلامی، «این اقدام غیرقانونی و قلدرمابانه» را از «مجاری حقوقی» خواهد کرد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری مهر و رادیو فردا/ب.ب/ک.ر