کشته شدن شهروندی که پس از باخت ایران مقابل آمریکا، در خودرو «بوق می‌زد»

تصویری که از مهران سماک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌ها، یک شهروند در شمال ایران که پس از باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم آمریکا در جام جهانی به خیابان‌ آمده بود، با شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

سازمان حقوق بشر ایران روز چهارشنبه نهم آذر تایید کرد که مهران سماک، شهروند ۲۷ ساله شامگاه سه‌شنبه هشتم آذرماه در جریان تجمع مردم انزلی بعد از باخت تیم فوتبال ایران مقابل تیم آمریکا از ناحیه سر هدف شلیک مستقیم گلوله مأموران امنیتی قرار گرفت و کشته شد.

بر اساس گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی، او پس از آن هدف نیروهای امنیتی قرار گرفت که در خودروی خود در اقدامی اعتراضی بوق می‌زد.

همزمان محمد نادری، بازیگر و مجری سرشناس، نیز با انتشار تصاویری از خودرو خود، از شلیک نیروهای سرکوب به آن بعد از بازی ایران آمریکا خبر داده و نوشته است: «همون‌هایی که می‌رقصیدند و گل می‌دادند، امشب گلوله می‌دهند».

آقای نادری شرح بحث خود با مأموران را هم به‌صورت دیالوگ نوشته که نشان می‌دهد مأموران تیراندازی را گردن نگرفته‌اند و تهدید کرده‌اند پلاک خودرو او را هم می‌کَنند.

شهرهای ایران شامگاه سه‌شنبه شاهد حضور خیابانی و ابراز شادمانی مردم پس از باخت تیم فوتبال ایران در مقابل آمریکا بود که با سرکوب مأموران مواجه شد.