جمعی از کنشگران سیاسی و مدنی داخل و خارج خواستار تحریم انتخابات ۱۴۰۰ شدند

جمعی از کنشگران مدنی و سیاسی داخل و خارج از ایران در بیانیه‌ای ضمن تحریم انتخابات ۱۴۰۰، بر اهمیت تغییر اساسی در «ساختار قدرت» و تغییر «قانون اساسی» برای دستیابی به «تحول بنیادی» تاکید کردند.

در میان امضاکنندگان این بیانیه که روز شنبه منتشر شد نام چهره‌هایی همچون فائزه هاشمی، مهدی نوربخش، یاسر میردامادی‎، ئالان توفيقی، بهروز خليق، محسن يلفانی و مريم سطوت به چشم می‌خورد.

امضاکنندگان این بیانیه هشدار داده‌اند که وضعیت کنونی از «مهندسی انتخابات» فراتر رفته و جامعه شاهد بازگشت حکومت «مطلقه» به وضعیت دهه ۶۰ و انتخابات «تک‌قطبی» آن دوران است.

دعوت به تحریم «فعال و هدفمند» انتخابات در این دوره به شکل بی‌سابقه‌ای گسترش یافته است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در شرایطی برگزار می‌شود که در طول ماه‌های گذشته برخی از نهادها و چهره‌های مخالف و منتقد جمهوری اسلامی در داخل و خارج از ایران در بیانیه‌های مختلف بر تحریم انتخابات تاکید کرده‌اند.

کاهش بی‌اعتمادی به صندوق‌های رای و حکومت جمهوری اسلامی، گسترش فقر و نارضایتی گسترده مردم از وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، تداوم برخوردهای امنیتی، سرکوب گسترده و خونین اعتراضات مردمی به ویژه در آبان ۹۸، پنهان‌کاری درباره سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی به دست سپاه، سوءمدیریت همه‌گیری کرونا و رد صلاحیت گسترده نامزدها از جمله دلایلی است که برای کاهش اقبال مردم و دفاع از تحریم انتخابات مطرح شده است.

با استفاده از وب‌سایت اخبار روز و وب‌سایت رادیوفردا/ آ. ت./ ف. دو.