مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، به دلیل اطلاع‌رسانی به «نشر اکاذیب» متهم شد

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر

پایگاه خبری امتداد روز شنبه ۲۱ خرداد گزارش داد که مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، به دلیل مصاحبه با این رسانه و اطلاع‌رسانی در مورد «تهدید زندانیان سیاسی زندان قرچک» تفهیم اتهام شده است.

بر اساس این گزارش، آقای نیلی روز شنبه در شعبه سه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت به «نشر اکاذیب» متهم شده و هم‌اکنون با قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد است.

مصطفی نیلی که وکالت نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، را نیز بر عهده دارد روز دهم خرداد از «تهدید امنیت جانی» زندانیان سیاسی در بند زنان زندان قرچک، از جمله موکل خود و همچنین عالیه مطلب‌زاده، فعال مدنی زندانی، خبر داده بود.

او در مصاحبه با «امتداد» هشدار داده بود که فضا برای زندانیان سیاسی در زندان قرچک «خطرناک» شده و با وجود این، مسئولان زندان هنوز «اقدام عاجلی برای حفظ امنیت (زندانیان سیاسی) انجام نداده‌اند».

تقی رحمانی، فعال سیاسی ساکن پاریس و همسر نرگس محمدی، نیز در توئیتی تایید کرد که آقای نیلی به دلیل اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت دو فعال مدنی در زندان قرچک، تفهیم اتهام شده است.

سه سال پیش نیز بی‌توجهی مقام‌های مسئول به موضوع امنیت زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ باعث شد که علیرضا شیرمحمدعلی پس از چندبار تهدید، توسط دو زندانی مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و به قتل برسد.

با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر؛ آ.ت/س.ن