«بازرسی» از دفاتر مقام‌های دولتی به دلیل انتشار فایل صوتی ظریف تکذیب شد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران به نقل از یک مقام آگاه در دفتر سخنگوی دولت، گزارش‌های منتشر شده در مورد «بازرسی از دفاتر مقام‌های دولتی به دلیل سرقت فایل صوتی ظریف» را تکذیب کرد.

صبح جمعه دهم اردیبهشت، اخباری مبنی‌ بر بازرسی از دفاتر مقام‌های دولتی در پی آن‌چه که «سرقت» فایل صوتی مصاحبه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی خوانده شده است، در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

با این حال، یک مقام آگاه در دفتر سخنگوی دولت در واکنش به انتشار این خبر، گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی را «شایعه» و کاملا «کذب و بی‌اساس» دانست.

او هدف از انتشار این نوع گزارش‌ها را «تشویش مردم» و «اختلاف‌افکنی میان مسئولان» و مسئولیت آن را متوجه رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران دانست.

این مقام آگاه همچنین تصریح کرد که به دستور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، مسئولیت پیگیری این پرونده بر عهده «وزارت اطلاعات» است.

در حالی‌که کمتر از دو ماه به برگزاری سه انتخابات مهم شامل انتخابات ریاست جمهوری در کشور مانده است، انتشار فایل صوتی وزیر خارجه در دولت حسن روحانی در روزهای اخیر جنجال‌ساز شد.

محمدجواد ظریف در این مصاحبه که اسفند‌ماه پارسال تحت عنوان «پروژه تاریخ شفاهی دولت» انجام شده، انتقادهای بی‌سابقه‌ای را در رابطه با تسلط نظامیان بر سیاست خارجی ایران مطرح کرده است. او می‌گوید که برخی از این سیاست‌ها از جمله سیاست‌های مربوط به سوریه ناشی از «اراده روسیه» بوده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری ایسنا و گزارش‌های پیشین سایت رادیو فردا/ آ.ت/ س.ن