آموزش و پرورش ایران: دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی تا ابتدای آذر به مدرسه بازمی‌گردند

بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش، تمامی دانش‌آموزان در ایران تا ابتدای ماه آذر، دو هفته دیگر، به تدریج در کلاس‌های درس حضور پیدا خواهند کرد.

علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، روز جمعه، ۱۴ آبان در گفت‌وگو با تلویزیون حکومتی ایران درباره زمان بازگشت دانش‌آموزان به کلاس‌های درس گفت که دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از ۱۵ آبان و پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و دوره ابتدایی نیز از ابتدای آذر به مدرسه خواهند رفت.

به گفته آقای کمرئی، شرط حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس «واکسیناسیون نیست» و آن‌چه که در مدارس آموزش و پرورش برای مقابله با کرونا رعایت می‌شود، «فاصله‌گذاری و تهویه هوای کلاس‌ها» است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه همچنین گفت که تا ۱۰ آبان ۸۸ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن زده‌اند.

Your browser doesn’t support HTML5

گزارش محمد ضرغامی از بازگشایی مدارس، پاگشایی خیز ششم کرونا در ایران

آقای کمرئی اما نگفت که چند درصد از این دانش‌آموزان دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران و سازمان بهداشت جهانی، ایمنی کامل دست‌کم دو هفته پس از تزریق دو دُز واکسن ایجاد می‌شود.

همزمان با افزایش آمار مراجعان کرونایی در ایران در روزهای گذشته، متخصصان، برخی مسئولان درمانی و نمایندگان مجلس بازگشایی مدارس و لغو دورکاری را «عجولانه» دانسته و درباره پیامدهای آن در شکل‌گیری «پیک ششم» کرونا در کشور هشدار داده‌اند.

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، پیشتر با توجه به «کامل نشدن واکسیناسیون» و «عدم اطمینان قطعی از نتایج آن در بزرگسالان» و «احتمال شیوع جهش‌های جدید» گفته بود: «بازگشایی مدارس به معنای وسیع مقدور نیست.»

محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، نیز پیش از آن بازگشایی مدارس را «حرکت انتحاری» خوانده و گفته بود: «حتی اگر وضعیت فعلی واکسیناسیون کرونا را هم در حد مطلوب ببینیم، که در حقیقت مطلوب نیست، هنوز به حد استاندارد نرسیده‌ایم.»