هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما و تئاتر، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد

هنگامه قاضیانی دو روز پس از «بچه‌کش» خواندن جمهوری اسلامی، در شصت‌وچهارمین روز از اعتراضات سراسری یک ویدئوی بدون حجاب از خود در اینستاگرام منتشر کرد

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، روز یکشنبه ۲۹ آبان از بازداشت هنگامه قاضیانی، بازیگر سرشناس سینمای ایران، خبر داد.

بر اساس این گزارش، خانم قاضیانی عصر یکشنبه و با «حکم قضایی» توسط دستگاه امنیتی بازداشت شده است.

خبرگزاری ایرنا اتهام خانم قاضیانی را «ارتباط با رسانه‌های معاند و ضد انقلاب» عنوان کرده است. با این حال، به نام نهاد بازداشت‌کننده این بازیگر سرشناس اشاره‌ای نشده است.

دستگیری این بازیگر کمتر از ۲۴ ساعت از زمانی صورت می‌گیرد که او با انتشار ویدئویی بدون حجاب از خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «شاید این آخرین پست من باشد. از این لحظه به بعد، هر اتفاقی برایم بیفتد، بدانید که من تا آخرین نفس در کنار مردم ایران هستم».

او روز پنج‌شنبه نیز در یادداشتی که در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت، جمهوری اسلامی را «حکومت بچه‌کش» خطاب کرده بود و پس از آن، بلافاصله از سوی مقام‌های امنیتی و قضایی به دادسرا احضار شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی همواره از اسرائیل به عنوان یک «رژیم کودک‌کش» یاد می‌کنند، اما با توجه به شمار بالای کودکانی که در اعتراضات سراسری ایران به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند، معترضان و مخالفان این لقب را برای حکومت جمهوری اسلامی به‌کار می‌برند.