وقوع انفجار تازه در زاغه‌های مهمات حشد‌الشعبی در عراق

در هفته‌های گذشته حملاتی به انبارهای مهمات گروه حشدالشعبی صورت گرفته است که برخی از منابع خبری آن را به اسرائیل نسبت داده‌اند.

گزارش‌های رسیده از عراق حاکی است که یک زاغه مهمات متعلق به گروه حشدالشعبی، مورد حمایت ایران، در شمال بغداد منفجر شده است.

علت وقوع این انفجار اعلام نشده است.

ماه گذشته نیز یک پادگان نیروهای حشدالشعبی در منطقه آمرلی در استان صلاح‌الدین و پایگاه «ابو محمد المحمداوی» (کمپ اشرف پیشین) در استان دیالی عراق هدف حملات مشکوک قرار گرفت.

هفته گذشته هم انبار راکتی نیروهای حشدالشعبی در پادگان «الصقر» در حومه جنوبی بغداد دستخوش حریقی مشکوک شد.

برخی از منابع عراقی در گزارش‌هایی تایید نشده مدعی شده‌اند آخر هفته گذشته چهارمین حمله نیز به یک پادگان حشدالشعبی در اطراف موصل صورت گرفته اما جزئیاتی از آن رسانه‌ای نشده است.

«یک منبع امنیتی اسرائیل» بدون آنکه نامش برده شود، در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الاوسط، کشورش را با دو حمله نخست مرتبط دانسته بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز ۲۸ مرداد در اولین واکنش به حملات منتسب به اسرائیل علیه انبارهای تسلیحات و پادگان‌های نیروهای حشدالشعبی در عراق، اظهار داشت: «گفته‌ام که ایران در هیچ جا مصونیت ندارد و من در این گفته جدی هستم».

وی شامگاه سه‌شنبه اندکی پیش از پرواز از اوکراین به سوی اسرائیل، در جمع خبرنگاران کشورش گفت: «چالش‌های امنیتی بزرگی وجود دارد که گزارش اطلاعاتی که همین چند دقیقه پیش دریافت کردم، گواه آن است». زمانی که از او پرسیده شد آیا اشاره‌اش به حمله امشب به عراق است، از پاسخ صریح به این پرسش خودداری کرد.‎

ایران که ارتباطات گسترده‌ای با نیروهای حشدالشعبی و فرماندهان آنها دارد، در خصوص این وقایع سکوت کرده است.