دو تصادف مرگبار در اصفهان و کرمان دست‌کم هشت کشته بر جای گذاشت

عکس تصادف خودروی سواری و تریلر در اصفهان

در پی برخورد یک دستگاه تریلر با یک خودروی پژو پارس در جاده اصفهان در دقایق اولیه بامداد پنج‌شنبه، دوم دی، پنج نفر کشته شدند.

اصغر زارع، رئیس پلیس راه اصفهان، علت این حادثه را که در محور نائین به اصفهان رخ داده، «عدم توانایی راننده پژو پارس در کنترل خودرو به علت سرعت بالا و انحراف این خودرو به لاین مخالف» اعلام کرد.

بنا بر اعلام آقای زارع، تمامی کشته‌شدگان این حادثه مسافران خودروی پژو پارس بوده‌اند و راننده تریلر نیز مصدوم شده است.

در همین حال مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان بم در کرمان از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۸ نفر در پی واژگونی یک خودروی حامل اتباع غیرقانونی افغان در محور بم – کرمان در اولین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه خبر داد.

درباره دلایل این حادثه تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده، اما به‌طور معمول سرعت بالا و تعداد بالای سرنشینان خودروهای حامل مسافران قاچاق هر از چند گاه منجر به بروز حوادث مشابهی در استان‌های شرقی و مرکزی ایران می‌شود.

این در حالی است که در ماه‌های گذشته و در پی تسلط طالبان در افغانستان، شمار مهاجران افغان که به‌صورت قاچاق و ناامن وارد ایران می‌شوند، افزایش یافته است.

یک گروه نروژی کمک‌رسان به پناهندگان افغان روز ۱۹ آبان اعلام کرده بود که روزانه بین چهار تا پنج هزار پناهنده افغان وارد ایران می‌شوند و پیش‌بینی کرده بود که در زمستان پیش رو صدها هزار نفر دیگر نیز به آن‌ها افزوده شود.

این در حالی است که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که به دلیل شرایط اقتصادی، آمادگی برای پذیرش پناهجوی جدید در کشور وجود ندارد.