سپاه پاسداران از «خنثی‌سازی عملیات تروریستی در آستانه انتخابات» خبر داد

رسانه‌های داخلی ایران روز پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت، از «کشف محموله سلاح‌های ویژه تروریستی» در ایلام خبر دادند.

آن طور که سپاه پاسداران ایلام ادعا کرده است، این سلاح‌ها از گروهی به دست آمده که قصد انجام «عملیاتی تروریستی» در آستانه انتخابات را داشته است.

روابط عمومی سپاه در استان ایلام روز پنج‌شنبه اعلام کرد که محموله‌‌ای از ۵۰ قبضه «کلت ویژه عملیات‌های تروریستی» و ۱۰ قبضه کلاشینکف‌ به منظور «اجرای عملیات‌های تروریستی در آستانه انتخابات» وارد کشور شده است.

روابط عمومی سپاه استان ایلام درباره زمان و مکان دقیق شناسایی و واردکنندگان این سلاح‌ها و ارتباط آن‌ها با انجام عملیات تروریستی توضیحی نداده و تنها اعلام کرده است که این اقدام در «ارتفاعات سخت‌گذر منطقه ماموریتی سپاه در غرب کشور» و طی «دو عملیات» صورت گرفته است.

سپاه پاسداران روز چهارم اردیبهشت هم اعلام کرده بود که یک «تیم تروریستی» را که در سیستان و بلوچستان قصد عملیات «خرابکارانه» داشت «منهدم» و «مقادیری سلاح و مهمات» را هم پیدا کرده است.

سپاه ایران هر از چندگاه گزارش‌هایی کلی از شناسایی و خنثی‌سازی فعالیت‌های «تروریستی» در مناطق مختلف کشور به‌ویژه مناطق مرزی غرب و شرق کشور منتشر می‌کند.

برخی کارشناسان و رسانه‌های محلی بارها در واکنش به این گونه اخبار ضمن رد وقوع و درستی آن‌ها، انتشار این گونه خبرها را به ویژه در مناسبت‌های خاص، زمینه‌سازی برای امنیتی کردن شرایط عنوان می‌کنند.