کشته شدن «دو عضو یک حزب» فعال در کردستان در پی شلیک ماموران سپاه

در جریان تیراندازی سپاه به یک خودرو در پیرانشهر، دو سرنشین آن که گفته می‌شود جز گروه‌های اپوزیسیون کُرد بوده‌اند، جان باختند.

در جریان تیراندازی سپاه به یک خودرو در پیرانشهر، دو سرنشین آن که گفته می‌شود عضو یکی از گروه‌های اپوزیسیون کُرد بوده‌اند، جان باختند.

به گزارش سایت حقوق بشری هه‌نگاو این حادثه شامگاه شنبه، ۸ خرداد رخ داده و در جریان آن نیروهای سپاه خودروی حامل اعضای «یکی از احزاب کُردستانی اپوزسیون حکومت» را به رگبار بسته است و راننده خودرو را که زخمی شده بود نیز بازداشت کرده است.

درباره هویت این افراد و اینکه عضو کدام حزب مخالف حکومت فعال در کردستان هستند، اطلاعاتی منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش، پس از این حادثه، نیروهای سپاه به صورت گسترده در منطقه‌ حضور یافته و پهپادهای سپاه در حال گشت‌زنی در منطقه هستند.

در همین حال روابط عمومی قرارگاه سپاه در آذربایجان غربی با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن تایید درگیری، از افراد کشته‌شده به عنوان «اشرار و ضدانقلاب» نام برده که قصد ورود به کشور را داشته‌اند.

در سال‌های اخیر در استان‌های کُردنشین احضار مکرر، بازداشت، صدور احکام سنگین و افزایش فشارهای امنیتی بر فعالان مدنی و سیاسی کُرد افزایش یافته و هر از چند گاه اخباری مبنی بر درگیری نیروهای سپاه و اعضای این گرو‌ه‌ها منتشر می‌شود.