اسرائیل با گسترش دوباره ویروس کرونا، محدودیت‌ها را از سرگرفت

تل آویو

دولت اسرائیل با اوج گرفتن دوباره ابتلای به ویروس کرونا در این کشور روز دوشنبه محدودیت‌های اجتماعی را بازگرداند و از جمله دستور به تعطیلی فوری بارها، نایت کلاب‌ها، ورزشگاه‌ها و سالن‌های برگزاری مراسم داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نشست کابینه گفت که اسرائیل مجبور است این موج را بازگرداند تا به این وسیله از اعمال گسترده‌تر قرنطینه که می‌تواند به اقتصاد آن آسیب بزند، جلوگیری کند. آمار بی‌کاری در اسرائیل اکنون بیش از ۲۰ درصد است.

آقای نتانیاهو اظهار داشت: «این امر مثل روز روشن است که بیماری همه‌گیر در حال گسترش است، به‌طور روزانه افزایش پیدا می‌کند و برخلاف آن‌چه به ما گفته شده بود، خیلی‌ها را به ورطه بیماری شدید می‌کشاند.»

دولت اسرائیل حدود دو ماه قبل اعلام کرد که توانسته تا حد زیادی ویروس کرونا را مهار بکند و از این مدارس و ساحل‌ها را باز کرد و اجازه داد که فعالیت‌های تجاری از سر گرفته شود. اما در هفته‌های اخیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به شدت افزایش یافته است.

تاکنون آزمایش کرونای بیش از ۳۰ هزار نفر در اسرائیل مثبت اعلام شده و ۳۳۲ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

مقامات دولت خودگران فلسطین نیز از روز جمعه و با افزایش دوباره تعداد مبتلایان، قرنطینه کامل در کرانه باختری برقرار کرده‌اند. تاکنون ۱۶ نفر بر اثر ویروس کرونا در کرانه باختری و ۷۲ نفر نیز در غزه جان خود را از دست داده‌اند.