یکی از فرماندهان محلی حزب‌الله در حملات هوایی اسرائیل کشته شد

پاکسازی محل اصابت موشک اسرائیل در عین بعال لبنان که به کشته شدن یک فرمانده حزب‌الله منجر شد

ارتش اسرائیل و همچنین یک منبع نزدیک به گروه حزب‌الله لبنان اعلام کردند که یک فرمانده محلی حزب‌الله در حمله روز سه‌شنبه اسرائیل به جنوب لبنان کشته شده است.

بر اساس اعلام ارتش اسرائیل «هواپیمای این کشور اسماعیل یوسف باز، از فرماندهان محلی حزب‌الله را هدف قرار داده و او را در عین بعال، در جنوب لبنان کشته است».

خبرگزاری رسمی لبنان نیز خبر داد که حمله هوایی اسرائیل به ماشینی در روستای عین بعال، در حدود ۱۵ کیلومتری مرز، یک کشته برجای گذاشت.

این خبرگزاری سپس بدون اشاره به تلفات اعلام کرد که «هواپیماهای جنگی دشمن» دو خودرو را در شهابیه، حدود ۱۰ کیلومتری عین بعال ، هدف قرار داده‌اند.

حزب‌الله نیز در بیانیه‌ای از کشته شدن اسماعیل یوسف‌باز خبر داد اما به درجه یا نقش او اشاره‌ای نکرد؛ اما اعلام کرد که «در پاسخ به حملات دشمن» به روستاهای لبنانی از جمله عین بعال، راکت‌های کاتیوشا را به سمت پایگاهی در بیت هیلل در شمال اسرائیل پرتاب کرده است.

با این حال، یک منبع نزدیک به این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران به خبرگزاری فرانسه گفت که «فرمانده میدانی مسئول در منطقه ناقوره» در جنوب لبنان طی «حمله هوایی اسرائیل» کشته شده است.

حزب‌الله پیشتر در روز سه‌شنبه ادعا کرده بود که با استفاده از پهپادهای انفجاری به بیت هیلل حمله کرده‌ است و مقامات محلی اسرائیل نیز از زخمی شده سه نفر در این حملات خبر دادند.

به گفته ارتش اسرائیل «دو پهپاد مسلح» لبنان در نزدیکی بیت‌ هیلل در شمال اسرائیل منفجر شدند.

روز دوشنبه نیز حزب‌الله در حمله‌ای به نیروهای اسرائیلی چهار کماندو را که وارد خاک لبنان شده بودند، زخمی کرد. این نخستین حمله از این نوع طی شش ماه درگیری است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید از زمان آغاز دیگری‌ها دست کم ۳۶۵ نفر در لبنان کشته شده‌اند که بیشتر آنها جنگجویان حزب‌الله و دستکم ۷۰ غیر نظامی بوده‌اند.

ارتش اسرائیل نیز در مقابل می‌گوید از زمان آغاز درگیری‌ها، ۱۰ سرباز و ۸ غیرنظامی کشته شده‌اند.

از زمان آغاز این درگیری‌ها ده‌ها هزار غیرنظامی در دو سوی مرز مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند.